איפה מוצאים מידע?

איפה מתחילים? איפה מוצאים מידע על קרנות, חברות, משרדי ממשלה ותורמים פרטיים שירצו לתרום לארגון שלנו?

מתחילות בתכנית האסטרטגית לפיתוח משאבים שלנו. לאן אנחנו מכוונות להגיע ומה אנחנו רוצים להשיג? (כסף, ברור, אבל מה עוד?) עבור מה אנחנו מגייסות? איפה אנחנו חושבים שאפשר למצוא שותפים מתאימים – בישראל? בחו"ל? האם העיסוק שלנו שנוי במחלוקת ואם כן – איפה נמצאים אותם שותפים פוטנציאליים שרוצים בהצלחתנו?

כדי לצאת לדרך בתהליך של גיוס כספים צריך למפות את כל מקורות המימון הרלוונטיים לארגון או לפעילות המדוברת. המקורות האפשריים הם בד"כ קרנות פילנטרופיות בישראל או בחו"ל, משרדי ממשלה ויחידות סמך, רשויות מקומיות, עסקים ותורמים פרטיים. ניתן להשיג חלק מהמידע באמצעות מאגרי מידע בתשלום וחלק אפילו תוכלו למצוא בחינם. רק אחרי שמיפיתן את מקורות המימון שמתאימים לתחומי העיסוק שלכם (וסידרתם אותם ממש יפה בטבלה)  תוכלו להתחיל ולכתוב בקשות ופניו לתמיכה. 

אז איפה מתחילים? הנה כמה קצוות של חוטים:

 1.       מאגר הקרנות של אתר "שתיל" בלינק הזה

הוא חינמי (יש!) ומסודר לפי תחומי עיסוק. הוא לא מתעדכן בתדירות גבוהה אבל הוא נותן לכם תמונה התחלתית לא רעה לגבי קרנות בישראל ובחו"ל שתורמות לארגונים בישראל. 

2. גוגל (כאילו דא…)

3. מאגרי קרנות בתשלום

לפי התכנית האסטרטגית שלכם והקהל אליו אתם מכוונים החליטו איפה כדאי לכם להשקיע. מאגר מידע בתשלום הוא כלי בסיסי, כמו מחשב וחיבור לאינטרנט וזה קצת לא הוגן לבקש ממפתחת המשאבים שלכם להשקיע את כל זמנה ומרצה באיתור מקורות מימון מתאימים בלי קצה חוט. מאגר בתשלום יכול לנוע בין $50 בשנה ועד 7,000 ₪ בחודש – תלוי בצורך שלכם, ואפשר לרוב להפעיל בו "סוכן חכם" לפי תחומי עניין שהגדרתם מראש ולקבל התראות על קולות קוראים חדשים. טיפ: לא חייבים להחזיק מאגר בתשלום כל הזמן. אפשר לשלם עבור שירות של שנה או חצי שנה (תלוי במאגר), לאסוף את המידע באופן מסודר בטבלאות עבודה ולעשות בהם שימוש חוזר. לצערנו לא באות לעולם קרנות פילנתרופיות חדשות מדי שנה.. 

4. כדאי ללמוד את אתר מפתח התקציב  

אתר מעולה (ויפה) ובו מידע על תקציב המדינה והוצאות הממשלה. תוכלו ללמוד לאן הולך הכסף בתחומים שמעניינים אתכם וגם לראות איפה יש כסף שלא נוצל ותוכלו לנצל אותו.

5. כדאי להירשם לקבלת עדכונים של מאגר קולות קוראים לרשויות המקומיות

תוכלו למצוא שם קולות קוראים במגוון תחומים ואזורים בארץ.

6.  לחפש ולהתחבר לקבוצות מקצועיות ברשתות החברתיות.

7. לעשות מנוי על עיתונות כלכלית – תוכלו למצוא שם התבטאויות של אנשי עסקים וחברות בנושאים שרלוונטיים לכם ולנסות ליצור איתם קשר.

8. לרגל בלי בושה. להכנס לאתרים של ארגונים דומים לשלכן ולבדוק מיהם השותפים שתרמו להם. ללכת למקומות שבהם מתקיימות פעילויות דומות לשלכן ואם אף אחד לא רואה – לעמוד ליד קיר התורמים ולראות מי תומך בהם (בכל פעם שאני נקלעת לבית חולים, לא עלינו, אני מבזבזת חצי שעה בחיפוש שמות של קרנות שאני לא מכירה…). נשמע קצת מוזר, אני יודעת, אבל זה לא בניגוד לחוק ואני נשבעת שזה כלי מאד מאד אפקטיבי.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
חגית שמלי
חגית שמלי

מזה כעשור מתמחה בפיתוח משאבים, ניהול שותפויות וקשרי קהילה בארגוני חברה אזרחית. אשמח לעשות זאת בשבילכם:

רוצים לדבר על זה?

כתבו אלי:

בואו נדבר דילוג לתוכן